En Strålande Utsikt

-för en 'bättre värld'

Nollställning

Bestämde mig för att göra om designen här. Har känt ett tag nu att den gamla designen blev lite stel, jag tror att jag försökte piffa upp den för mycket. Har här valt ett något elegantare tema, med mjukare former och en lättare sinnesstämning. Det ska förhoppningsvis bli enklare att läsa med en annan font och annorlunda färger.

Bestämde mig även att ta bort att inlägg, därför att jag kände att jag nu skriver bättre än jag gjorde när jag började. Känns ju bättre när alla inlägg är mer på samma nivå. Känns nästan som ett personligt renande också, att få bort alla gamla inlägg, tankar och förlagda dispyter. Tro dock inte att jag tänker sluta skriva! Nej, tvärtom – det kan till och med bli något enklare att följa med mig nu när jag börjar om från början med det här.

Jag har fått kommentarer förutom att jag inte är kontroversiell nog att ge den Strålande Utsikt vars namn pryder denna blogg; jag får se om detta ändras nu. Märkte att kontroversiella ämnen drar fler läsare (fråga bara de som kollade in bloggen efter att jag länkat den på ett främlingsfientligt forum), men vill inte stampa på alltför många tår. Vi får se hur det blir med den saken.

Valde ett annat tema än det jag hade innan, vilket kommer att betyda att jag gör en total renovering av i stort sett hela bloggen. Alla gamla inlägg är förpassade till papperskorgen och sidhuvudena kommer att bli omgjorda. Det enda inlägg jag har valt att spara är det som summerar 2011 som år – det är mitt största inlägg någonsin och tog väl 10-12 timmar att skriva. Det kändes fel att ta bort ett sådant inlägg, eftersom jag har lagt så mycket kraft och tid bakom det.

Detta är ett mer elegant tema, en något mjukare design som inte gör ett lika aggressivt första intryck. Det har mjuka svängar och härliga små detaljer, så tryck runt lite här och se vad du hittar!

//Gustaf Drevin

Information

This entry was posted on 1 mars, 2012 by in Personligt/Personally and tagged .

Goodreads

Läsarmätare

  • 19,755

Följ mig på Twitter!

