En Strålande Utsikt

-för en 'bättre värld'

Laddar/shoppar upp inför fotbollssäsongen – Del 1: Neymar

Det är ungefär två veckor kvar tills jag återvänder hem till Sverige:iga Katrineholm – i all dess, prakt – och det enda som jag egentligen har sett fram emot med det är fotboll! Jag var tvungen att pausa fotbollen när jag åkte till Tanzania i augusti, och spelade ingenting där innan jag kom hem i oktober. I oktober fram till januari fokuserade jag på att komma in på läkarskolan i England (vilket misslyckades, igen) och på mitt arbete som värvare hos Läkare Utan Gränser i Stockholm på deras vinterturné. Så, ingen fotboll. Jag slutade arbeta i början av januari och åkte hit i slutet av januari – ingen fotboll på nio månader, alltså! Tiden går fort!

Fotbollssuget vaknade ordentligt här i Nice för cirka en månad sedan, då jag började följa fotbollen alltmer igen (Liverpool, Santos FC och Djurgården) och se på fotbollsvideor på Youtube. Det var visserligen bra, för sprittet i benen kommer väl till pass när jag ska motivera mig att springa. Försöker springa i alla fall 20 kilometer i veckan, även om det har blivit mer vissa veckor och mindre andra veckor. Använder Nike+ och GPS-spåraren för iPhone när jag löper, vilket fungerar helt okej även här i Frankrike. Dock är det så att jag måste starta appen i lägenheten först, där mitt trådlösa internet kan koppla upp telefonens kartläsare mot GPS:en, annars kan appen inte spåra mig på en karta (även om den mäter hur långt och hur fort jag springer). Det var här jag fick upp ögonen för Neymar!

Det var också här jag började hålla på Santos FC, Neymars klubb! Till samma klubb tillhör idag också t.ex. Elano och Paulo Henrique (också känd som Ganso). Det har till och med gått så långt att jag har köpt mig en Neymar-tröja, via Ebay, från Brasilien! För någon månad sedan släppte nämligen Santos sitt tredjeställ för 2012, i och med klubbens 100-årsjubileum. Att ha nummer 11 och Neymar på detta jubileumsställ är därmed också av stort samlarvärde! Jag köpte tröjan, som kostade cirka 1 300 inklusive frakt. Så här ska den se ut (har inte fått den än):

Ni kan hitta flera säljare av denna tröja om ni söker, men för oss som bor i Sverige bör man vända sig till erkända säljare på Ebay, vilka skeppar för relativt acceptabla priser (och som erbjuder internationell frakt, till att börja med). Jag kan eventuellt slänga upp min säljares Ebay-shop så fort jag fått min tröja och vet att säljaren var bra.

Så, det var allt för i kväll. Imorgon kommer Del 2 av min miniserie med hur jag laddar upp inför fotbollssäsongen 2012!

***

Fotnot: huvudbilden är tagen från Santos FC:s officiella Facebook-sida.

Information

This entry was posted on 22 maj, 2012 by in Personligt/Personally and tagged , , , , , .

Goodreads

Läsarmätare

  • 19,946

Följ mig på Twitter!

