En Strålande Utsikt

-för en 'bättre värld'

Mininystart: Drevinho

Hej! Tänkt göra en mininystart här på bloggen genom att vrida målet något: från endast politik och samhälle till mer mina huvudintressen (alltså lägger jag till sport…). Tänkte väl också börja använda Drevinho som signatur. Det är inte direkt menat att uttalas Drevin-whoe, utan snarare Drevinjo, som de brasilianska fotbollsspelarna. Det finns faktiskt en mindre anekdot bakom mitt självantagna smeknamn som ingen faktiskt använder, förutom jag ,det vill säga.

När jag för en sisådär 7-8 år sedan spelade fotboll i Bie GOIF (en pytteliten idrottsförening utanför Katrineholm, Södermanland) kallades min pappa Druvan. Jag blev då, så klart, Minidruvan, vilket jag inte gillade! Så, efter en periods kontemplation, kom jag på att portugisiskans ändelse -inho faktiskt lägger till en betydelse likt ”den lille” till ett namn. Ronaldinho är således den lille Ronaldo. Jag gjorde mig själv alltså till den lille Drevin: Drevinho. Liverpool Football Club är mitt favoritlag – är ett gigantiskt fotbollsfan och spelar också själv till och från – och försöker att beställa deras ställ vartannat år, med nummer 8 (en hyllning till Steven Gerrard) och namnet Drevinho på ryggen.

Angående de nu oerhört olika ämnena politik och sport: vi får se hur bloggen artar sig nu när jag blandar dessa ämnen. Det kommer bli lite spretigt, men förhoppningsvis fungerar det!

Vi får se hur denna blogg artar sig! Ikväll för ni nöja er med att veta varför jag använder Drevinho som signatur!

Information

This entry was posted on 22 maj, 2012 by in Personligt/Personally and tagged , , , , .

Goodreads

Läsarmätare

  • 19,755

Följ mig på Twitter!

