En Strålande Utsikt

-för en 'bättre värld'

Laddar/shoppar upp inför fotbollssäsongen – Del 2: neckwarmer

Del 2 av min fotbollsuppladdningsbriefing kommer här.

Ni som följer Premier League vet att man förra säsongen (2010-11) förbjöd användandet av så kallade neckwarmers. Tidigare såg det ut såhär:

Samir Nasri, här i Arsenal.

Carlos Tevez, Manchester City.

José Manuel Reina, Liverpool.

Vad jag vet har man inte förbjudit dessa i Sveriges divisioner, antagligen särskilt inte för Division 6 som jag ämnar spela i… Så, jag beställde en neckwarmer från England för några dagar sedan. Eftersom Nike är mitt favoritmärke blev det denna, som kan vändas åt två olika håll (den kostade ungefär 180 kronor inklusive frakt):

Så, svart-röd och röd-svart! I regniga och kalla Sverige kan denna komma att rädda träningar och matcher, kanske särskilt vintermatcher och försäsongsmatcher, men även fyspass och träningar i regn (om de inte blir oerhört tunga?). Om inte annat, en snygg accessoar!

Information

This entry was posted on 24 maj, 2012 by in Personligt/Personally and tagged , , , .

Goodreads

Läsarmätare

  • 19,755

Följ mig på Twitter!

