En Strålande Utsikt

-för en 'bättre värld'

Nästan all ny fotbollsutrustning

 

Hej!

Har precis kommit hem från varma Nice (igår, lördag) efter drygt fyra månaders studier vid France Langue via Mälardalens Högskola (Franska 1) och hittade några härliga leveranser väl hemma.

Först, benskyddsfickorna. Köpte nämligen Mercurial Vapor-modellen av Nikes benskydd för två år sedan i London. Man fick med svarta damasker, eller fickor, till benskydden för dessa är utan remmar. De kostade cirka 8 pund, inklusive frakt. Vitt är snyggt!

20120604-081516.jpg

Sedan nackvärmaren. Det var fyra (4!!) grader när jag steg ur flygplanet på Arlanda i förrgår: det kom vit ånga när jag andades ut… Så, vilket tur att jag hade beställt en nackvärmare – också från Nike – från England. Den kostade runt 17 pund och passar faktiskt bra. Den är oerhört lätt och av ett material som gör att den inte blir alltför tung även om det regnar – perfekt för kalla dagar här i nordiska Sverige.

20120604-081535.jpg

Sist, skorna! Vilka skönheter! Adidas Adizero F50 Leather, med färgen Black/Warning/Electricity, alltså svart-gul-orangea! Jag var rädd att de var något för små för när jag testade dem tog tårna emot i den främre delen av skon, vilket gjorde ont, såklart. Klippte dock naglarna och drog ut i regnet för att spela dryga timmen, och efter det passar skorna bra – lädret längst fram gör ju inte skon längre, men det gör att framfoten passar in bättre, och längden blev perfekt så fort jag klippte naglarna. Var ju lite rädd att 41 1/3 var en storlek för liten, men eftersom jag fick skorna för mindre än halva priset slog jag till (efter att ha testat dem i samma storlek i Nice, dock inte SG-modellen). Är supernöjd, för nu fick jag äntligen ett par snygga, lätta och sköna skor med mer känsla än de nyare (inte nyaste) Mercurial Vapor-modellerna, samt att de har skruvdobb (SG)! Perfekt!

20120604-081430.jpg

Väntar fortfarande på min Neymar-tröja.

 

 

Information

This entry was posted on 4 juni, 2012 by in Personligt/Personally and tagged , , , , .

Goodreads

Läsarmätare

  • 19,755

Följ mig på Twitter!

