En Strålande Utsikt

-för en 'bättre värld'

Få saker gör mig så förbannad som SD

Så här känner jag angående SD.

Pontus Mattson, politisk expert, om SD:

”Det är invandringspolitiken som är existensberättigande för dem, utan denna skulle partiet inte finnas till.”

En utomordentlig formulering av experten som jag nyss hörde kommentera på SD, angående Almedalsveckan och en radiointervju där Jimmie Åkesson sa att de ”inte generellt är emot invandring”. HAHA, eller hur?

Utan sin, jag kan inte ens kalla det ”politik”, invandringskritik hade SD inte varit någonting – en fis i den politiska atmosfären. Sveriges ruttna del – inget land är perfekt, men jäklar vad länge vi har lyckats hålla hatet och främlingsfientligheten stången.

Få saker gör mig så engagerad som att höra uttalanden från SD – rasistiska och hatiska uttalanden: anynoma namn på forum på nätet, hatord i vardagslivet eller från självgoda och manipulerande SD-stödjare.

Utan sin invandringskritik – som får sitt gehör bland rasismens åhörare och följare – hade partiet inte varit någonting. Deras ”folkhem” är en socialdemokratisk uppfinning, en metod från en svunnen tid som var framgångsrik vid den tiden, men som i dagens internationaliserade och globaliserade värld inte är relevant någonstans. I ett folkhem, ryms alla sorts människor. Det var det Per Albin Hansson förstod – det var nämligen så han skulle få folkets röster, inte bara den sortens folk som vissa politiska grupper ska få definiera, utan alla.

Lycka till med att bygga ert ariska samhälle med diverse trash. För det är där retoriken låts hållas, men kompetensen finns inte där.

Tack SD för att ni väcker mig ur min slummer när jag har blivit lat och inte arbetat för en bättre värld, tack för att ni får mig att bli så oerhört passionerad att kämpa mot er tills ni går under. Tack för att era följare är så korkade eller bortskämda att ni aldrig kommer att spela en viktig roll inom svensk politik. Tack, och dra åt fanders.

Information

This entry was posted on 1 juli, 2012 by in Personligt/Personally.

Goodreads

Läsarmätare

  • 19,755

Följ mig på Twitter!

