En Strålande Utsikt

-för en 'bättre värld'

Min bokrecension läst av författaren själv! Wow!

Såg precis på Twitter att Fredrik Segerfeldt, författare av FN – spruckna drömmar, kommenterade på min bokrecension från den 5:e juli (förra veckan). Oerhört kul att se att han läste den, även om han antagligen tyckte att jag var lite amatörmässig, jämfört med de jättar han brukar debattera med.

Jag såg nämligen i statistiken att det helt plötsligt kom cirka 100 läsningar på en timme, vilket var förvånande då jag inte brukar ha de läsarsiffrorna här. En bra dag kanske jag har 100 totalt. Så, jag började luska lite och såg att det var just FN-boksinlägget som var populärast, och därför sökte jag upp Segerfeldt på både Twitter och Facebook för att se om han kanske hade länkat. Mycket riktigt hade han! Vilken känsla, att se att författaren själv läser ens recension och sedan länkar vidare!

Som ni ser på bilden, så länkade han alltså till den blogg som du läser just nu. Min  blogg kanske inte är så dålig, ändå? Han kritiserade mig visserligen, i och med att jag kritiserat hans bok… Det var inte så att han menade ”kul”, utan det var snarare oerhört ironiskt. Men ändå – han läste hela recensionen.

Jag blev kanske lite starstruck – om än inom vår lite nördiga genre, där filmstjärnor och artister oftast inte ingår, bortsett från Bono – och skickade iväg ett litet försvarstal som svar på vad som jag antar är ironin:

Segerfeldt svarade sedan, om än lite kort:

Det var verkligen kul att han läste inlägget! Jag har inte särskilt många läsare en vanlig dag, men att få så fint besök som herr Segerfeldt själv – wow!

***

För annan läsning, se här:

Nya böcker anlända: https://strikingview.wordpress.com/2012/07/11/nya-bocker/

Med Molly i ett hörn av Afrika

Middagar med Mandela

The Strange Case of Dr Jekyll and Mr Hyde

2 comments on “Min bokrecension läst av författaren själv! Wow!

  1. Fredrik Segerfeldt
    12 juli, 2012

    Jag menade kul på allvar. Blir alltid glad när folk läser mina böcker. Det var alltså inte ironi.

    • drevinho
      14 juli, 2012

      Haha, okej! Det var ett nöje att läsa din bok, och kommer hålla utkik efter ditt namn i framtiden! Även om jag är till vänster politiskt, hehe.

Kommentarer inaktiverade.

Information

This entry was posted on 12 juli, 2012 by in Litteratur/Literature and tagged , , , , , , .

Goodreads

Läsarmätare

  • 19,755

Följ mig på Twitter!

