En Strålande Utsikt

-för en 'bättre värld'

Framtidsplaner?

För tillfället studerar jag Fysik 1a, som det så fint heter, via NTI-gymnasiet på distans. Det är en kurs som ska motsvara gymnasiets Fysik A-kurs, vilket jag behöver för att studera Fysik B vilket krävs för att söka läkarlinjen.

Man har ju 80 veckors bidrag till ‘komvuxstudier’, alltså gymnasiala kurser efter gymnasietiden. Detta bidrag möjliggör att man kan studera på heltid utan att behöva arbeta för att betala hyra och äta. Det är inget stort bidrag, och om jag inte bodde hemma skulle jag inte ha råd att leva tror jag, men det är ändå ett tillskott.

Jag blir klar med dessa studier i slutet av oktober har jag för mig, då Fysik 2 ska vara avklarad. Just nu sitter jag och tittar på att eventuellt läsa en heltidskurs till, och det finns ett par som intresserar mig: franska steg 4 (fast jag vet inte hur det skulle fungera då jag faktiskt redan läst Franska 1 på högskola) eller medicin 1. Jag skulle verkligen gilla att återuppta franskastudierna på en lägre nivå, men vet inte om det är tillåtet. Jag skulle också älska att börja studera människokroppen genom kursen medicin 1, vilket jag skulle se som en förhandstitt på läkarlinjen.

Jobbigt att man måste välja.

Information

This entry was posted on 20 augusti, 2012 by in Personligt/Personally and tagged , , .

Goodreads

Läsarmätare

  • 20,063

Följ mig på Twitter!

